Kromatikus Ujjgyakorlat IV. - Gitár Egyetem - Ingyenes Online Gitáriskola
386
post-template-default,single,single-post,postid-386,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Kromatikus Ujjgyakorlat IV.


Ebben a 4. kromatikus ujjgyakorlatban, amit most meg fogok tanítani neked már négy ujjat fogunk használni méghozzá kétféleképpen.

Érdemes elég időt szánnod a gyakorlásra annak ellenére, hogy sokkal vonzóbb egy híres dal megtanulása, mégis fontosak ezek a gyakorlatok, hiszen ezek alapozzák meg, hogy a kezeid egymástól külön is működjenek, illetve az ujjaidat egymástól függetlenül is játékba tudd hozni.

Ha már begyakoroltad az első három kromatikus ujjgyakorlatot, akkor nem lesz nehéz gyakorolnod azt immár négy ujjal. Pengetőre ehhez a gyakorlathoz is szükséged lesz.

Viszont most kicsit érdekesebbé szerettem volna tenni a gyakorlásodat, ezért egy olyan variáció gyakorlását is javaslom, amikor egyetlen húron haladsz lefelé bunról bundra. Tehát ebben a videóban tudod gyakorolni az ujjmozgást mind vízszintes, mind függőleges irányba akár az összes húron is.

A kétféle gyakorlat, amit ajánlok figyelmedbe ebben a videóban ahhoz is hozzájárul, hogy még tudatosabb legyen benned az egyes bundok helye és amikor játszol, egyre automatikusabban találják meg ujjaid, hol is kell pontosan lefogniuk az adott húrt.

A kromatikus ujjgyakorlatok egyre összetettebb feladatainak célja, hogy minél jobban össze tudjuk hangolni a két kezünk külön munkáját, illetve elérjük, hogy ujjaink valóban egymástól függetlenül is képesek legyenek mozogni. Ha túl merevek az ujjaid, érdemes ezekre a kromatikus ujjgyakorlatokra több időt szánni.

Ha szisztematikusan akarsz haladni, fejlődni és szeretnél egy profi hobbigitáros szintjére jutni, akkor érdemes feliratkoznod az ingyenes 30 napos gitároktatásra, hogy leckéről leckére még jobban összeálljon a kép, hogyan is kell gitározni legalább alapszinten.

Jó gyakorlást!

3 hozzászólás
  • Krisztián
    Posted at 17:24h, 05 július Válasz

    Hallod, az gond, ha elektromos gitáron gyakorlom ugyanezt (van klasszikusom, csak nem rég vettem egy elektromost miután 1 évig nyűttem a klasszikust)?

    • Ádám
      Posted at 06:22h, 06 július Válasz

      Szia Krisztián!
      Nem gond, ezeket a leckéket nyugodtan gyakorolhatod elektromos gitáron is 🙂 Ádám

  • Krisztián
    Posted at 12:12h, 06 július Válasz

    köszönöm szépen a visszajelzést

    Krisztián

KÉRLEK OSZD MEG VELÜNK KÉRDÉSEDET, VÉLEMÉNYEDET!

Ingyenes Gitár Tanfolyam Kezdőknek: Tanuld meg az alapokat 30 nap alatt

x