C-dúr Skála

Ebben a videóban bemutatom neked a legalapabb skálát, a C-dúr skálát gitáron, amit nagyon könnyen el fogsz tudni sajátítani még akkor is, ha csak most kezdtél el gitározni tanulni.

Ezt a C-dúr skálát most két helyen is le fogom játszani, hogy megtanulva te is begyakorolhasd egy magasabb és egy mélyebb hangfekvésben egyaránt.

Ingyenes GitárTanfolyam Kezdőknek

Tanuld meg az alapokat 30 nap alatt

A célja ennek a gyakorlatnak többrétű. Egyrészt fejleszti a zenei hallást, másrészt kiváló ujjgyakorlat, ami segít a kezeid rugalmasabbá tétlében, így könnyebben fog majd menni az is, ha nagyobb hangtávokat kell váltanod vagy bonyolultabb akkordváltásokat kell majd kivitelezned a későbbiekben. Ezen túl pedig szépen is szól.

A C-dúr skála azért is számít könnyűnek, így a kezdők által is könnyen elsajátíthatónak (hangzását tekintve elmélyíthetőnek), mert nincsenek benne félhangok.  Ez a skála 7 (+1) hangból áll: C D E F G A H (+C).

E videóban apránként bemutatom az ujjkiosztást, hogy pontosan melyik ujjaddal, melyik húrt, melyik bundon fogd le. Ez a gyakorlat szintén alapozza pl. a gitárakkordok tanulásában az akkordváltások gördülékeny kivitelezését.

Ajánlom, hogy oda-vissza is gyakorold be! Még több gyakorlatot mutatok be és tanulhatsz meg, ha elvégzed az ingyenes alaptanfolyamot itt, a Gitár Egyetemen!

Fontos számunkra a véleményed, kérlek írd le itt röviden alul! Köszönöm!